27. ledna 2013

Emulips

Jak mi přišla ta kosmetika, tak jsem se dokázala přinutit všechno používat každý den (ano, totiž i teď existují dívky, kterým po celý týden stačí z kosmetiky použít jen zubní pastu, šampón, deodorant), dokonce i pravidelně pít a tak jsem začala zase brát Emulips, kterého mi troška zbývá z předchozích pokusů a v půlce února prochází.
Docela mi pomáhá, ale nevím, co je sugesce a co je pravda. Na záchod se mi chodí líp, ale to může být způsobeno tím, že většinou málo piju a teď piju víc, protože se k tomu musí. Taky jsem za dva týdny zhubnula asi přes půl kila (což může být způsobený hormonálními pochody anebo pitím anebo teda tím emulipsem) - jinak známá, co toto distribuuje zhubnula dost hodně a proč by si před náma - příbuznýma - vymejšlela, a pro mě je i to půl kilo příjemný bonus, kdyby to tak bylo každé dva týdny. Ale cítím se tak nějak líp ohledně trávení. Tak uvidíme, až si koupím další balení, tak napíšu, jak to pokračuje
Podle složení mi to nepřijde zas tak úžasný, v podstatě by asi stačilo nějak rozumně požívat rostlinné oleje nebo oříšky, ale tohle je zas rychlejší a pohodlnější varianta. Jen nějak nevím, jestli to je dlouhodobě přirozené. No uvidíme, složení:
zdroj: mimibazar rodinné známé


  • E 471 - vyváženou soustavu emulgátorů (diglyceridy a monoglyceridy kyseliny olejové) - sice vyrobeny uměle, ale pomáhají trávení tuků jako žlučové kyseliny - aby se tuk přijatý v potravě rozštěpil na hodně malé částečky + kyselina olejová (je hodně obsažená v olivovém oleji) je mononenasycená mastná kyselina a těch bychom měli za den přijmout nejvíc (80% DDD tuků), navíc taky dle wiki snižuje hladinu LDL cholesterolu (to je ten zlej), brzdí aterogenezi, snižuje tlak - proto na tyto potíže středomořské národy netrpí jako my. I když jedna studie, co jsem našla, tvrdí, že zvýšená koncentrace mononenasycených (zvláště téhle olejové) kyselin zvyšuje riziko rakoviny prsu u postmenopauzálních žen. Všude na netu ale je, že riziko snižuje, takže co já vím. 
  • řepkový olej - obsahuje málo nasycených (ty "špatný"), hodně kyseliny olejové a esenciální alfalinolenovou a linolovou (ty jsou velice důležité, neboť tělo si je neumí samo vyrobit), kyselinu erukovou způsobující špatné trávení už neobsahuje. 
  • D-tokoferol = vitamin E - významný antioxidant, který chrání buněčné membrány - prevence nádorového bujení, taky zvyšuje plodnost a jeho nedostatek způsobuje poruchy zažívání a trávení. DDD je 12mg (14mg pro těhotnou), v denní dávce emulipsu je 20mg (závisí kolik nenasycených kyselin člověk za den přijme, to se pak potřeba zvyšuje), ale při předávkování nevykazuje žádnou toxicitu. 

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji mockráte za váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...