14. března 2013

Kvasinky a spol. - intimní mycí gely

Tenhle článek plánuji už dlouho, jenom nevím, jestli k něčemu bude. Nejsem lékař, jenom budoucí porodní asistentka a píšu o vlastní zkušenosti. Každý to má jinak, na každého funguje něco jiného, jenom poskytuji tipy, co se dá dělat. O všem se raďte se svým gynekologem. Ale jestliže na to trpíte už dlouho, tak to s největší pravděpodobností taky řešíte po svým jako já. Je to komplexní problém, takže můžete čekat další články s tím, co se dá eventuálně dělat, ale bohužel na mě většina věcí nepůsobí - doufám, že na vás budou!
Základem je nepodceňovat ani to nepřehánět s hygienou. Myslím, že pokud je žena zdravá, tak žádné speciální intimní mycí prostředky nepotřebuje, protože vaginální sliznice je v rovnováze a dovede se bránit sama. Když už je problém, tak asi můžeme přikročit k nějakým přípravkům, ale obezřetně vybírat. Já mám vyzkoušeny následující tři: 

Mycí gel Feminelle od Oriflame (300ml/149,-Kč) 
Co je doma, to se počítá. Celá rodina děláme Oriflame, takže můj první přípravek bylo toto. Už jsem ho nepoužila dlouho, ale co si pamatuju, vše mi to spíš zhoršilo. Když se mrknu na složení, tak asi už chápu proč - samá chemie, parabeny a aby se teda neřeklo, tak na konci najdeme tu kyselinu mléčnou. Gel je lehce parfémovaný a jemný, na použití příjemný, ale efekt žádný. Ubrousky stejné značky obsahují ještě více chemie, i nějakou tu ureu, na kterou já jsem vysazená, ale aspoň tam je (i když asi ve stopovém množství) výtažek z aloe a heřmánku. Nicméně, občas si je beru sebou...(Draku, jestli to budeš číst tak nevyšiluj, i přesto všechno, co na blogu píšu, mám Oriflame ráda :))
zdroj: www.femina.cz
Tea Tree Oil mycí gel Dr.Müller (200ml/okolo 140Kč)
Obsahuje trochu míň chemie, ale urea a parabeny zůstavají. Ale Tea Tree obsahuje, takže aspoň něco. Je to znát, protože při prvních použitích trochu štípal. Byla jsem spokojená, navodil mi takový pocit svěžesti a že by to mohlo něco dělat, když to štípá, ale efekt byl spíše neutrální.
zdroj: www.docsimon.cz
Cannaderm Intima (150ml/okolo 260Kč)
Intima má certifikát CPK, takže plus. Složení je sympatické: Aqua, Sodium Lauryl Glucose Carboxylate (and) Lauryl Glucoside, Disodium Cocoyl Glutamate, Cannabis Sativa Seed Oil (konopný olej), Glycerin, Citrus Grandis Extract (extrakt z grapefruitu), Panthenol, Xanthan Gum, Lactic Acid, Thymus Vulgaris Oil (tymiánový), Salvia Officinalis Oil (šalvějový), Thymus Serpyllum Oil (mateřídouškový), Inositol, Argentum (stříbro). Stříbro je antibakteriální, to je známá věc, stejně jako ostatní přírodní složky. Voní jako bylinková zahrádka, moc nepění a stačí toho vyloženě troška, takže cena ve výsledku není tak děsivá, protože vydrží dlouho. Po prvním použití jsem měla skvělý pocit, trošku zapálila, ale co, říkala jsem si, když to je přírodní. Takže jsem vesele používala dál. No a pak mě to tam všechno začalo pálit při styku a to už mi bylo divný. Problémy se mi teda nepatrně zmenšily, ale to pálení nebylo nic dobrýho. Tak jsem zkusila chvilku nepoužívat a ustalo pálení. Nevím, jak to celé shrnout, byla jsem hrozně spokojená, ale možná je Intima až moc agresivní, byla jsem prostě suchá a popraskaná. Teď používám jen když jedu do Brna na týden a nejsem s přítelem. Ale nepopírám, že na ostatní to může působit jinak. 
zdroj: www.cestaprirody.cz
Poslední dobou ale od intimních mycích prostředků ustupuji a používám jen vodu, protože přecejen obsahují nějaké pěnivé složky a tím se akorát narušuje vnitřní prostředí. Ale rozhodně bych chtěla aspoň vyzkoušet (až to zase začnu hrotit, teď jsem ve stadiu rezignace) hydrofilní olej Fema od NobilisuHY-Intima Karla Hádka (a to vzhledem k ceně asi prubnu brzo), Intima od Atoku..Jo a jestli něco používáte, tak ať si to tam čas od času šplíchne i partner :D Taky jsem kdesi na blogu zahlédla, že někdo místo gelu používá kokosový olej, protože je antibakteriální. Tak jsem to zkusila a myslím, že to podpořilo všechny možné žlázy, aby tvořily sekret. Po probuzení jsem kontrolovala, jestli jsem se jaksi ve spánku nepomočila, takže kokosák už ne :D
A když už jsme se dostaly k té hygieně...nepoužívat tampóny a často měnit neparfemované vložky. Sice třeba Naturella vložky hlásají, jak jsou přírodní a šetrný a napuštěný heřmánkem a aspoň u nás jsou jedny z nejlevnějších, ale na mě je jejich parfemace až moc silná a nemyslím si, že to je správné, asi to nebude nejpřírodnější vzhledem k ceně. Jestli je dobré používat menstruační kalíšek, to vám neřeknu, protože nemám zkušenost a popravdě se mi to poněkud ekluje. Potom za další, nepoužívat tanga a kalhotky nosit nejlépe bavlněné. Až budu bohatší, tak si koupím tyhle, sice nejsou čistě z bavlny, ale kupovala jsem od Nanosilveru Pucíkoj ponožky a je fakt, že mu vůbec nebyly cítit nohy, což byl malý zázrak. Taky se doporučuje po každém praní kalhotky pořádně vyžehlit na místě styku s vulvou (divné slovo, že? :D), protože kdo by se s tím vyvařoval. Jinak klasika, nenosit těsné oblečení (ale ono se to řekne) a co nejvíc větrat a chodit naostro. A tip od porodní asistentky - nosit sebou na koupák nebo k moři druhé suché plavky nebo kalhotky a jakmile vylezete z vody převlíknout! Prudily s tím mámy a babičky a ne jen tak pro nic za nic!

Dlouho jsem váhala, jestli s tímto tématem vůbec začít, je to dost komplikované a musí se podchytit různé aspekty. Napište mi, prosím, jestli mám pokračovat dál, jestli byl tento článek v něčem přínosný a jaké máte zkušenosti vy. Děkuji.

15 komentářů :

  1. Já teda používám Lactacyd nebo Niveu, je pravda, že mě nidky nenapadlo zkoumat složení... Mám ale pocit, že když tyto přípravky používám, dělám něco pro své tělo a cítím se asi čistější...:) Jednou mi ale gynekolog vnucoval nějaký spešl lékárenský (předražený jako prase) s levandulí nebo čímsi... Prý: "tohle je jeden z nejlepších, ale partnera varujte, že moc dobře nechutná" :D nevím, na co pan doktor myslel... o:) že by to měl z vlastní zkušenosti?:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sprosťák jeden! :D tak záleží jestli máš nějaký problémy, osobně si ale myslim, že nějakej gel na mytí už to nezvrátí, protože to chce dietu a další změny.

      Vymazat
    2. Nene, naštěstí žádnými problémy netrpím (ťuk ťuk ťuk), ale jak jsem psala výše, mám z toho nějaký lepší pocit...:)

      Vymazat
    3. Tak to pak samozřejmě jo :)

      Vymazat
  2. Wow. Docela oceňuju Tvoji odvahu o tom takhle otevřeně psát :)
    Rozhodně bych doporučila ten kalíšek. Je to nejhygieničtější, nedrží se na tom bakterie ani kvasinky, ekologický a strašně pohodlný. Jinak mě oriflejmák vyhovuje, hlavně teda ta pěna, ale je fakt, že na takovýhle problémy trpím akorát občas v létě...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ono když celý dni koukáš ženám mezi nohy, tak pak asi ztratíš jakési zábrany :D Jako nejvíc se mi líbí, že to je ekologický, ale prostě...jsem moc pohodlná a ta představa se mi fakt nelíbí, když měním často vložky, tak mi to taky přijde dostatečně hygienický...ale třeba někdy změním názor, uvidíme :)

      Vymazat
    2. No, já k tomu měla taky ze začátku výhrady a ono ty začátky jsou taky docela blbý, než se to přesně naučíš zavýst. Ale je to strašně pohodlný. Ve vložkách se ti právě držej ty kvasinky a bakterie, máš furt takovej nečistej pocit, to není nic moc pro mě. Ten kalíšek je ze silikonu a podle výrobce by se na něm nemělo držet vůbec nic, a i tak ho pro lepší pocit můžeš vždycky vyvařit. A hlavně ta svoboda, že sebou nemusíš vláčet vložky a tampony, nemusíš se bát, že už je to tam moc dlouho a stane se průser, vlastně o tom celej den nevíš... já ho mám sice teprve druhej měsíc, ale už teď jsem z něj unešená :) samozřejmě tě nechci nijak přesvědčovat, mě to taky přišlo divný...

      Vymazat
  3. Hezky článek... A ze ses odhodlala o něčem podobném psát. Nejen o složení vyrobků, ale i ozkusenostech a dalších věcech:-).

    Osobne mám období my čich intimních gelů dávno za sebou, bylo to někdy na střední tuším, je to fakt uz hodne dávno. Řešila jsem prave v te době různé tyhle kvasinky a podobné.
    Vysledek?
    Intimní gely zádné nepoužívám, podle me je nejlepší mýt se pravidelně vodou a občas nejakym jemným mycim tělem zvenku, nevymyvat mydlem zevnitř.
    Na mytí celého tela používám na stridacku svoje oblíbence od LRP, biodermy a protex tekutý.

    Co se týká menzes, nemůžu si vynachválit menstruační kalisek. Mám ho uz dost dlouho a opravdu všem doporučuju.
    Snadno se omyva, dezinfikuju ho v dezinfekcnich tabletach, popr ho můžeš vyvarit.
    Ze zacatku je to nezvyk se zaváděním, ale po par pokusech se to člověk naučí:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, však k té samotné vodě jsem taky došla. Vymývat zevnitř by mě asi nenapadlo, to spíš pak nějaké výplachy, ale o tom budu psát někdy příště.
      Tak to zírám, každý pozitivní reakce na kalíšek, my se se spolužačkama shodly, že to teda ne, ale vypadá to, že to budu muset někdy zkusit, až se odvážím :)

      Vymazat
    2. Kurnik ted to po sobe čtu a koukám , ze iPad mi v tom docela nadelal bordel.
      Mělo to byt: "mycich gelů" a taky "mycim gelem zvenku"
      Tak snad to šlo prelustit.

      Co se týká kalisku, zrovna dneska jsem ho náhodou zahledla na slevomatu, za krasnou cenu.

      Vymazat
    3. Vše jsem pochopila, jj, na slevomatu nebo vykupto jsou skoro nonstop...ale pořád nevím...nejsilnější argument pro mě je nejspíš ekologičnost, jinak se mi to pořád zdá trošku nechutný, ale třeba jednou dospěju :)

      Vymazat
    4. Aha, a ja si myslela, na co jsem nenarazila:-))), ceny kalisku úplně tolika nesleduji:-)

      No jinak s chutnosti a nechutností... To je vyloženě osobni zalezitost, k tomu se postavis sama.
      Mne se zase třeba moc nezdá vložka;-)

      Vymazat
    5. A nejvíc nechutnej je tampon a tim to uzavřeme! :D

      Vymazat
    6. Tak o tom žádná - souhlasím!!

      Vymazat
  4. Kámoška mi doporučila gel s konopným olejem, jmenuje se to Intime a jsem spokojená. Mívala jsem pořád do kolečka záněty a teď se mi dlouhou dobu neobjevily.

    OdpovědětVymazat

Děkuji mockráte za váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...