2. července 2013

Festival Fantazie 2013 a Mé kouzelné já

Tak jsem v neděli ráno vyrazila na Festival Fantazie do Chotěboře, zcela sama. Vždycky jsem tam chtěla a protože si pořád myslím, že bych měla zažívat úžasná dobrodružství, tak proč ne, že. Ale ten den se mi už opravdu nechtělo, samotná mezi divný lidi (i když teď jsem divná vlastně i já, jupí). No, dojela jsem do Chotěboře, na recepci dostala program na ten den, informační brožurku s anotacemi pořadů, dva plakáty a odznáček :) Jala jsem se ubytovat do Arény, fákt pohodlná betonová zem a spousta chrápajících lidí :D Dosluhuje mi foťák a hlavně baterky, takže svých fotek mám asi pět...časem až to bude na netu, tak přidám další. 
Takhle jsem vyrazila...tričko: I always believed that Snape was the good one (protože už od pátýho dílu jsem to prostě věděla, ani zabití Brumbála mě neodradilo). Poznámka pro mě: koupit si jinou než zmijizelskou kravatu, tu tam měli čtyři další lidi. 
Tady jsem spala...zdroj: festivalfantazie.cz
Pak jsem už zamířila na první přednášku. Samozřejmě na Harry Potter linii. Ony mě zajímaly i jiné programy SeriesCon (seriály), GateCon (Stargate), BritCon, atd... Bohužel GateConu to byl poslední den, nestihla jsem focení s mistrem Bra'tacem, zrovna neběžel program o Starwars nebo tak...ale co, užila jsem si skvělý přednášky na Harrym Potteroj. V neděli konkrétně Úvod do kostýmů - jak má a jak nemá vypadat správný cosplay, přednášela Tess, co jsem si tak domyslela, tak je v týhle komunitě asi docela známá, protože na její přednášky vždy přišla spousta lidí. Pak nějaká improvizovaná přednáška o fanartech, hlavně teda vtipných. Jsme se docela nasmáli. 

Toto by mohlo mít klidně šestnáct hodin :D chytlavé..asi jako "They are taking hobbits to Isengard!" 

Nejsem fanoušek slashe, ale toto je mimořádně vtipné :D


A pak, strašně zajímavá přednáška, ta se mi hrozně líbila - Kde se natáčel Harry Potter. Co mě nikdy nějak nenapadlo (protože jsem to nezkoumala, protože jo, filmy HP jsou dobré, ale no..na knihu to nemá). že Příčná ulice se tak různě stěhuje po Londýně, Bradavice a Hagridova bouda jsou pokaždé jinde a tak vůbec, moc to ve filmu nevychytali no. Nakonec tam měla fotky ze studií, kde se natáčel Harry Potter a to bylo teprve něco! Oni si s tím vším dali tak záležet, že to ani není možný. A tahle knížka vás prý na všechna místa, která se ve filmu mihla zavede, musím sehnat! A samozřejmě se na ty  místa musim dostat jednou v životě!
Loch Shiel! Je vám to povědomé? :)
zdroj: wikimedia.org
Loch Eilt
zdroj: kazza.id.au
Další přednáška - Skotsko nejen po stopách Harryho Pottera, to mi přišlo jako exhibice Tess a jejího fotografického umu. Jako měla nádherný fotky ze Skotska a bavilo mě to, ale o Harrym Potterovi řekla asi jen to, kde se všude možně škrábali kolem toho viaduktu, kde jede expres do Bradavic. Potom jsem u toho začala i usínat. Další na programu Partička s Potterem. Nejsem přiznivec partičky, ale tohle mě mimořádně bavilo, mnohem lepší než normální. Bohužel si žádný hlášky nevybavím, ale bylo to fakt super. Nejlepší byl klučina, Wizardy, co mě teda připadal absolutně jako Snape, úplný dvojče. A po desáté hodině večerní přednáška Kdybych žil v Bradavicích...teda byla to spíš beseda. Vedl to Thomas (hrozně hezkej aaaaw ^-^). No, o čem to vlastně bylo. nejdřív jsme řešili elektřinu v Bradavicích nebo spíš to, že tam není (ale tak všechno řešej kouzla nebo lektvary) a nejvíc alkohol a sex. Kde by se dalo sexovat a tak - jen tak pro případ - dalo by se v Zapovězeném lese, v tajné chodbě, komnatě nejvyšší potřeby, pod vrbou mlátičkou :D, v koupelně prefektů...ale tak všude může někdo přijít a duchové jsou taky všude! Docela dlouho se řešilo, jak mohl Hagridův otec oplodnit obryni :D a že prej jak v pátým díle je Umbridgeová unesena partou kentaurů, tak že jí znásilnili - že to vychází z nějaké mytologie. 
Následující den (celá rozbolavělá z betonu v aréně a prochladlá, nestačil mi spacák ani mikina, ani ještě extra přikrytí ručníkem) jsem začala kouskem přednášky Psychologický profil lorda Voldemorta. Jako nic moc, nic co by mě nenapadlo z knížek. Pak mělo být, jak se Ronova koule dotkla srdce (vtipné scénky z filmů), ale místo toho nakonec byla Filmová kouzla v HP. V podstatě založené na té jedné knížce, co mám, ale bylo to docela zajímavé. Někdy po čtvrtým díle totiž přestali používat opravdový model hradu a dělali ho jen animovaně a podle mě to je znát. Když se dělají triky hezky postaru a ne jen na počítači, tak je ten film uvěřitelnější. Další byl Potterovský AZ kvíz, škoda, že jsem byla zbabělec a nepřihlásila se, protože jsem věděla snad úplně všechno, na co se ptali. U přednášky Smrťožrúti - politické hnutí alebo sekta? jsem se vnitřně smála slovenským překladům a pak jsem usnula. 


Pak blok o fanfiction, beseda s Tess o psaní fanfiction. Bylo to zajímavé, ale fanfic už jsem dlouho nečetla a jsem zaměřená jen na pár Hermiona/Snape a třeba slash (dva týpci) fakt nemusím. A další - Crossovery...to byla teprve sranda - když píšete povídku a máte charaktery z Harryho Pottera třeba ve Star Treku nebo HP a Edward a takovýhle blbiny, je toho prostě spousta a že i něco je někdy dobrý, třeba Harry Mewter (Harry se rozhodne stát pokémonem :D). Z tohoto jsem si odnesla perfektní crossover na všechno možný - přesvědčte se sami tady :D! Někdo se taky ptal, jestli je crossover, když by místo madame Pomfreyové byl na ošetřovně doktor House :D Několik lidí hnedka prohlásilo, že to určitě napíšou :D. 
Ukázka: „Já mám hlad,“ zatahal malý Anakin za hábit Siriuse Blacka. „Ale to já taky - dvanáct let jsem pořádně nejedl,“ odsekl vězeň a strčil loktem do Gandalfa.
„Co takhle nějaký oheň, nebyl by?“
„Po mně nic takového nechtěj! Já mám s Ohněm a Stínem poněkud neblahé zkušenosti,“ vrtěl hlavou Bílý čaroděj tak vehementně, že přehlédl bradavického šafáře, jak za sebou vláčí malé dráče, jednou rukou mu mokrým hadrem zacpává levou nosní dírku a druhou mu k pravé podává pepř. Díky této drobné indispozici nestačil včas uskočit a přišel o část svého výstavního plnovousu. Když konečně uhasil poslední jiskřičky, málem už na něj nezbyla večeře od výborného kuchaře Sama Křepelky.
Potom zas Thomas a Handicapy v Bradavicích - že tam všichni byli postižení, to má pravdu no :D Ale přišla mi ta přednáška taková odfláklá. Další - Tess a Mary Sue. Mary Sue je vlastní postava ve fanfiction většinou náctiletých holčiček, která je dokonalá. Její krása je naprosto oslňující, její vlasy jsou vždy až do pasu a oslnivé, postavu má řecké bohyně, prodělala velká životní utrpení a vůbec. Tess četla ukázky a že to byly perly! Celá místnost pořád vybuchovala smíchy. Kdybyste si chtěly udělat představu, tak tady je parodie na Mary Sue, velice vydařená. 
Ukázka"Její sáhodlouhé oslnivě zářící blonďaté vlasy házely z okna ještě oslnivější odlesky, které se staly osudnými třem sýkorkám a dvěma kosům, kteří zasaženi jejich září narazili do sloupů elektrického vedení.
A to ani neviděli obličej krásné neznámé… Všechny celebrity z časopisů by jí mohly závidět. Pohled jejích akvamarínových očí nadosmrti uchvátil již mnohé. (Teď se možná někteří z vás nejapně pousmáli – ale vzpomeňte si na sýkorky a ono vás to přejde.)"
Pak jsem zůstala na besedu, jak Harry Potter změnil náš život, to se ale zvrhlo v diskuzi o tom, který díl je nejlepší a jestli je lepší film nebo knížka. Následovala soutěž Máme rádi Pottera (jako Máme rádi Česko) a snad všechno jsem věděla, kromě poznání polovida podle obrázků a co nejvíc veršů z bradavické hymny. A nakonec to, na co jsem se těšila nejvíc - Harry Potter drinking game.


Na druhém plakátu bylo: Napít se 4x když - si Fred a George doplňují věty, Harry zmíní své rodiče nebo Siriuse, někdo řekne Voldemort, Harry omdlí, Ron řekne zatraceně, vidíme domácího skřítka, Harry brečí..a dopít drink když - Harry zachrání vše, Harry chytí zlatonku, když někdo zemře, když je Voldemort na scéně
Pravidla jednoduchá: vybral se film - Harry Potter a Vězeň z Azkabanu a pokaždé, když se stala nějaká z předem určených věcí, tak se pilo. A protože se jednou pilo, když tam byl oheň, tak se pilo v podstatě pořád. V trojce navíc Harry požehnaně omdlívá a Snape vrhá přísné pohledy furt :D Asi takhle, postupně jsem dala dvě flašky vína :D Pak jsem ještě šla na Bolywood party, kde jsem se snažila pozvat na panáka Thomase, ale to se nějak nepovedlo :D No a pak si vážně nepamatuju, jak jsem se dostala do arény, ale spala jsem krásně na té tvrdé zemi až do půl dvanáctý. 
Momentka z vlaku...konečně mám Jeden prsten a znak relikvií, jupíííí...škoda, že neměli nic s tématikou Hvězdný brány...
A věci okolo, letos tam nebyli snad žádný Stormtroopeři a Darth Vadeři, i když ona zrovna neprobíhala SW linie, tak možná proto. Dost lidí mělo bradavickou uniformu, super :). Pak jsem viděla někoho, kdo byl asi král z Hry o trůny - zrovna vykládal kámošce, že si ho tři lidi spletli s jaffou (to fakt nechápu :D), člena SGC jednotky, úžasnýho Sweeneyho Todda, Vanilopku z Raubíře Ralfa, nespočet Tardis a Doktorů a hustoukrutou Bellatrix! A na HP přednášky pořád chodil takovej starej pán, to bylo zvláštní :D Fotky doplním, až se objeví na netu. 
Bylo to super, dozvěděla jsem se spoustu věcí a taky to, že asi nejsem takovej geek, jak jsem si myslela. Příště to chce asi někoho sebou a víc dní tam být a nevysedávat jen na Potter linii :)


4 komentáře :

Děkuji mockráte za váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...