8. srpna 2013

Dovolená v Kalábrii, deníčkově

Už jsem dlouho nic nenapsala a pěkně mě svrběj prsty. Sice jsem nechtěla psát o dovolený, ale tak co. Třeba se vám to místo, kde jsme byli, zalíbí. 
Jeli jsme do Cariati v Kalábrii (Itálii) s CK Kalouskem, naší oblíbenou cestovkou. Před třemi roky jsme byli o pár kilometrů dál v Mandatoriccu a jelikož v katalogu u Cariati psali, že je živější, tak jsme se rozhodli pro něj. Kalábrie je úplně na jihu Itálie a je to jeden z nejchudších krajů v Evropě. Italská vláda se prý několikrát snažila dát do ní nějaké peníze, ale vždycky to ztopila (stopila?) mafie. A vypadá to tam tak. Všude odpadky, spousta rozestavěných a pravděpodobně nikdy nedostavěných baráků, absence pořádných obchodů a zábavy. Přišlo nám to jako v Mexiku - prostě slumy. Kaktusy a palmy tam byly, horko, baráky barevný. Úplný Mexiko. Taky v Kalábrii není moc průmyslu a památek, tudíž - jiné národy než Italy tam moc nepotkáte, protože kdo by jezdil do něčeho tak bohem zapomenutého. Ale to moře! Delegátka říkala, že je po Mrtvém moři druhé nejslanější na světě a myslím, že to je fakt. Nadnáší víc a ta sůl je dost cítit. Je krásně čisté (modrá vlajka), průzračné a prostě nádherné. Akorát tam teda nejsou žádné mušle nic. Ale to nebyly ani v Řecku. Já prostě nikdy nepojedu nikam, kde by byly. Jenom malý rybky, který mě pořád kousaly do nohou! A když se pokoukáte na Googlu na obrázky, tak je v Kalábrii dost hezkých přírodních jevů. 
Jinak tam je dost hodně teplo, ale zase se nemusíte bát, že bude pršet. Na minulé dovolené nepršelo ani jednou, ani nebylo pod mrakem nic, a teď se jen přehnala bouřka, trvala hodinu a pak zase azuro. V říjnu je prý jen 8 deštivých dnů za měsíc. 
Jo a neumí anglicky. V Cariati možná trochu málo jo, ale v Mandatoriccu teda neuměli ani trochu. Takže doporučuju nějaké fráze se naučit. Ale já jsem stejně použila za celou dobu asi jen "buona serra", "grazie" a "il conto prego" a Kuba "duo cente prosciutto del crudo" :D

pláž ze všech úhlů
Akorát mínusem je, že se tam jede asi tak 27 hodin. Jenže přibližně 7 hodin z toho bylo po naší republice. Tak nás pěkně bolely zadky. Ale nějak jsme to zvládli docela dobře a k ránu dalšího dne jsme dojeli do Cariati. Popisovat běžnej den by asi bylo zbytečný. Moře, opalování, jídlo, Stargate na noťasu, moře, opalování, jídlo. První večer jsme si zašli do restaurace na pláži, jinak jsme si vařili sami. Každý den k obědu jsme měli těstoviny s rajčaty, pancettou a parmezánem. Všechno to chutnalo jinak než u nás, takže se nám to vůbec neomrzelo. Jinak v Cariati byly tři marketky a jeden větší, ale výběr věcí menší než u nás. Ale já stejně byla ze všeho, co jsem tam viděla, hrozně nadšená! :D Ceny byly o něco vyšší, ale v podstatě srovnatelné, nic hrozného. Hrozně jsem si oblíbila lemon sodu a citronovou fantu. To je jedna z věcí, co mi tady fakt chybí, protože to je doopravdy kyselý a je tam velký podíl citronové šťávy. Víno tam bylo teda o dost levnější a myslím, že jsem za ten pobyt snědla tak přes půl kila prosciutta, to já můžu. 

1. žlutý meloun s prosciuttem a grilovaný lilek a cuketa, 2. mořský vlk na grilu - ryby miluju a vlk je fakt skvělej, škoda že to tady tak moc nefrčí, 2. Kuba si dal mečouna - to jsme zjistili až po příjezdu dom - i když měli pro Čechy přeložený jídelníček, tak todle zrovna přeložené nebylo, že...jinak pro představu, za tohle , pití a kafe jsme dali 35euro, ale najedli jsme se parádně...4. pozvali jsme sira Samuela of Bucca - Sambucu - chutná jak Ouzo a pořád jsme si ho přáli dát od té doby, co jsme viděli How not to live your life..no a každý večer prostě alkohol a karetní hra autobus
Hrozně se mi líbí, jak tam bylo vše rozkvetlé. Všude oleandry a olivovníky a citroníky a kaktusy, prostě super :). Jinak kromě těch tří obchodů s jídlem, kde nic moc zas tak neměli, tak jsme narazili jen na tu plážovou restauraci, obchod s rybami, jogurtérii, něco, kde pořád hráli petanque, trafiku a to bylo tak nějak vše. Promenáda tam nebyla (až po návratu domů jsem se dozvěděla, že jo, ale tak tři kilometry daleko a to nás nějak nenapadlo). Když jsme se vydali do toho většího supermarketu, tak jsme na nějaké obchody narazili, ale ono to je v Itálii trochu složité. Docela striktně tam dodržují siestu a zavírají celkem brzo a vychytat tu správnou dobu může být oříšek. Asi tak - na turisty to tam rozhodně nemají stavěné. Itálie - země zmrzliny a poblíž našeho ubytování se žádná ani nedala koupit. Taky jsou teda dost líní. Nebo ne líní, nejsou jako Řekové, spíš se rádi vykecávaj a asi se nás bojej víc než my jich - třeba v restauraci to vypadalo, že se nás ta paní fakt bojí a tak tam radši nechodí :D

1. oleandry, 2. my, abyste si udělali představu, 3. zvláštní nebe, 4. ta sůl z toho úplně perlila a bublala :D
Ubytování jsme měli v komplexu bungalovů La Casette. Bylo to fajn, vevnitř celé dřevěné, takové romantische. Vaření na plynu - to jsem se bála, tak to obstaral Kuba :D Měli jsme zaplacenou klimatizaci, ale zvládlo by se to asi i bez ní. Jediný, co mě trochu přišlo divný, že záchod byl ve sprchovým koutu :D Jinak si nebylo na co stěžovat. Teda...ty bungalovy byly dost na sobě, tak jsme slyšeli, co si tak povídaj sousedi. Soukromí tam venku moc nebylo. Vedle nás byl typický pár při těle, co pořád pili pivo a tvářili se otráveně, klasika :D

1. hostina :) co říct, všechno chutnalo líp, 2. takhle to vypadalo mezi a před bungalovy, 3. kočky - zvláštní že vypadaj jinak než u nás, nevíte někdo proč? 4. odpadky všude, nemyslím, že je někdo vyváží, 5. oleandry mezi bungalovy, 6. komplex La Casette
Na v podstatě všech fakultativních výletech jsme byli už před třemi roky, přičemž jeden z nich bylo historické centrum Cariati, tak jsme si věřili a jeden večer vyrazili tam. Cestou jsme se ještě stavili v tom větším marketu. Bylo zvláštní, jaký tam panoval chaos. I když je u nás v marketech "špička", tak to pořád není tak zběsilé jako tam. Ale nic moc jsme nekoupili, u nás máme všeho mnohem větší výběr, ačkoliv u nich je i ten malý výběr tvořený zajímavými věcmi :) Pak jsme vyrazili na kopec směr Centro Storico. Od bungalovů to bylo asi tak čtyři kilometry, ale takhle navečer to byla hezká procházka (i když jsem pořád fňukala, že už nemůžu :D). Tohle centrum je to, co od Itálie očekáváte - úzké křivolaké uličky, na šňůrách pověšené oblečení, staříci vysedávající před kavárnami atd. :). A v Cariati je moc krásné, fakt se mi líbí, výhled je všude dokola a prostě paráda. 
Tady je taky takové speciální zmrzlinářství Fortino. V roce 2009? vyhrálo třetí místo v soutěži o nejlepší zmrzlinu (účastnilo se asi 700 zmrzlinářství světa) se zmrzkou Cariatés - chutná jak Kinder bueno, mňam a před rokem dokonce první místo za nějakou čokoládovou. Tu si dal Kuba. Já na čokoládu nejsem a nedokážu to docenit. Kuba řekl, že je prostě čokoládová. Tak já nevím, za co to první místo :D Každopádně sice euro za kopeček, ale vyplatí se to! 
1. výhled na část Cariati, kde jsme bydleli, 2.+4. prostě výhled :D, 3. historické centrum
1. zmrzlinářství Fortino, 2. Cariatés a Castello Flotta - taková smetanově vanilková s něčím hrozně povědomým, co se nedá popsat, hrozně dobrá, navíc v ní byly burizony a lentilky :D Castello Flotta si vyhledejte na googlu, byli jsme se tam podívat a je to kýč, ale přitom fakt nádhera, 3. straciatella s kousky nějakých bonbonů nebo něčeho a ta slavná čokoládová, 4. poháry za nejlepší zmrzky :)
To je prostě Itááááálie :)
U bungalovů byl plážový bar, bylo to fajn, měli tam nápojový lístek pro Čechy a dělali tam různé diskotéky a tak, ale my jsme tam byli jen jednou, když jsme se fakt chtěli opít. Čtyři vodky a dvě Grappy a fuj, to mě fakt nakoplo. Už jsem dlouho neměla nic tak hnusnýho, obzvlášť ta Grappa. Ať si to je typický, jak chce, není to dobrý :D 
1. plážový bar, 2. nádherná barva moře, 3. tam jsme pak čekali poslední den na odjezd, 4. bungalovy byly asi tak 30m od pláže, takže pohodička
No, tak jsme si tam užívali a dovolenkovali, ale uběhlo to hrozně rychle a už jsme zas museli dom. Děsili jsme se toho, že nás v 9 hodin vykopnou z bungalovu a pak budem muset někde oplendovat až do pěti. Tak jsme se dopoledne koupali, pak jsme docela dlouho čekali na jídlo v té plážové restauraci - Italové no :) a pak jsme šli koukat k bungalovům na Stargate a docela nám to uteklo. Sice ten den slunko docela připalovalo a při nástupu do busu jsem byla dost promočená, ale klimatizace pak zafungovala a už jsme jenom byli smutný, že jedem do ČR :(
1.+5.+6. jíst v té restauraci takhle nad mořem byl super pocit, přišla jsem si jak někde v Karibiku, 2. já jsem si dala špagety se slávkama, já to tak miluju a tady mi to strašně chybí! ale tady by to ani nebylo ono asi...3. Kuba si dal kalamáry a krevety - s krevetama jsme se ze začátku trápili, ale pak je Kuba zvládl vykrunýřovat :D a chutnaj teda o mnoho líp než ty, co můžem koupit tady v pytlíku..kalamáry taky, prostě super jídlo..4. Quattro stagioni - sice na ní toho moc nebylo, ale zase lepší než u nás, skvělý těsto a ta rajčatová omáčka, jsme sice chtěli mít na cestu, ale snědli jsme ji tak půl hoďky po obědě :D a co se mi zdálo zvláštní, že tam dělali i pizzu, na který byly navrchu už rovnou nasypaný hranolky, trochu americké a nedala bych si...
Bylo to krása. Ale Kalábrie je taková rozporuplná. Na jednu stranu vás bude štvát, jak tam je mrtvo a nic moc a že to je zapomenutý a na druhou je právě tohle to její kouzlo. Byla jsem i v Řecku, ale Kalábrie je prostě srdcovka. Akorát nevím, jak to je možné, ale moc jsem se v porovnání s ostatníma neopálila :/ Ale ta mořská voda mi dost zlepšila pleť a vyléčila kašel :) Bylo to super, hned bych se teleportovala zpátky :) Snad jsem vás neunudila k smrti :)

2 komentáře :

  1. Zajímavé postřehy, zhltla jsem to až do konce :) Mnoho věcí jsem vůbec netušila.. Fotky nádherné :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji mockráte za váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...