28. září 2013

Hra pro dlouhé chvíle na přednášce (nebo na noční)

Protože jsem tím strávila většinu dnešní noci (nějak se nerodilo), rozhodla jsem se, že se s vámi podělím o takovou hru. Doufám, že se mi povede vysvětlit.
Napíšete si do 9 sloupců, čísla 1-19 (vynecháte deset a na každý sloupec jednu číslici, jako to je na obrázku níže). První jedničku a poslední devítku do kroužku. Cílem hry je, vyškrtat všechny čísla mezi touto jedničkou a devítkou


 Teďka budete vyškrtávat dvojice čísel a to: 1) stejná dvě čísla nebo 2) dvě, co dají dohromady 10 (1,9; 2,8;...). Škrtat můžete vede sebe vodorovně, pod sebou svisle, ale taky na koncích řádku - když si představíte, že jeden řádek byste mohli spojit do kroužku a to samé se sloupečky. 1 a 9 v kroužku se neškrtají, v podstatě se s nimi nehraje vůbec. Když dvojici vyškrtnete, tak jakoby tam nebyla a můžete vyškrtávat čísla vedle nich. 
Tady na obrázku - vyškrtla jsem si 9 a 1 vpravo, tím pádem jsem v prvním řádku mohla vyškrtnout 2 a 8 - protože byly jakoby u sebe, pak 3+7 a 4+6. Pak jsem si ve druhém sloupečku vyškrtla 1+1 a tak jsem mohla v druhé řadě škrtnout další 1+1. 

Takhle to pak vypadá. Dalším krokem je, že si škrtnete 9 v kroužku a za ní přepíšete všechna čísla, co zůstala. 


Pak to vypadá takhle. V tomhle kroku jde škrtnout jen 5+5 a 4+6, první dva kroky jsou ostatně vždycky stejné. Zase škrtnete 9 a přepíšete všechna čísla hezky za sebou, jak zbyla. 
Omlouvám se za kvalitu, mám tu jen webku, ale to je tak pro představu (navíc jak vidno, poslední řádek jsem se trochu upsala, tak to vyzerá ošklivo :D). Tady už je těch šancí jak škrtat víc.
Třeba nějak takhle. Zase škrtnu devítku, zase všechno přepíšu. Dokud prostě nevyškrtám vše. Dobrá strategie je, snažit se zbavit jednoho čísla, pak dalšího atd. Třeba 8, těch je tam relativně málo. Taky jakmile budete přepisovat třeba 4-5 řádků do nové hry, tak je jasné, že to už asi nevyjde. Doporučuju si čísla psát červeně a škrtat modře - až budete mít celou hru delší, tak se v tom pak lépe orientuje. Já jsem tuhle hru "vyhrála" asi čtyřikrát, takže to jde!
Doufám, že jste pochopily pravidla :D Mě tohle vždy zabaví na přednáškách nebo na noční - je to takové nenápadné a někdy se při tom může i trochu přemýšlet :) Nejsem totiž typ, co by si na přednášku bral noťas a třeba surfoval na netu, to je takové neuctivé :). 
A jak se zabavujete vy?




Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji mockráte za váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...