10. února 2014

Pupalkový olej

Tak jsem si k Vánocům udělala radost a nakoupila si nějaké ty olejíčky. Od té doby, co neberu antikoncepci, mám docela prodloužený cyklus a pociťuji PMS. I když s práškama mi přišlo, že mám PMS permanentně :D Inu, abych udělala něco pro své zdraví, objednala jsem si na Naturelce (dobré ceny, nízké poštovné, všechny objemy výrobků) Pupalkový olej od Saloosu - 50ml/122Kč.



Obsahuje gama linolenovou kyselinu (GLA) - nenasycenou esenciální (tzn. hodný tuk, co si tělo neumí samo vyrobit), linolovou a olejovou. GLA se používá/dá použít na léčbu kožních onemocnění (atopického ekzému, lupénky), premenstruačního syndromu, kardiovaskulárních onemocnění (snižuje hladinu cholesterolu a krevní tlak), zvyšuje imunitu. Taky obsahuje vitamín E, což je antioxidant, prevence nádorového bujení, zvyšuje plodnost a podporuje činnost nervového systému. No, na internetu se dá vyšťárat kde co, takže pro úplnost - antidepresivní, na hyperaktivitu dětí, pozitivně ovlivňuje metabolismus, působí protizánětlivě na klouby, zlepšuje kvalitu pleti, vlasů, nehtů, na bolestivou menstruaci, obnovuje hormonální rovnováhu. Samozřejmě se dá používat i zevně a musí být za studena lisovaný a nejlíp bio. Jo a radši ho skladuji v ledničce, člověk nikdy neví.
A teď už k účinkům, co jsem pocítila na sobě a přičítám je tomuto oleji. Už ho beru pět týdnů, 1 plnou čajovou lžičku denně (někde píšou dvě, ale to já už si nějak nevzpomenu, navíc se bojím, že když pozřu tolik antioxidantu, tak mi dojdou oxidanty! :D) - chutná lehce oříškově. Při tomto dávkování vydrží cca 5-6 týdnů.

Hned po prvním týdnu užívání se dostavilo menses. První den jsem si pokaždé musela brát 1-2 paraleny, protože mi přišlo, že snad rodím (no fakt jsem chodila a držela se za břicho jako ženy na porodním sále). A teď najednou, nic! A to jsem den předtím docela alkoholikovala a po alkoholu to mám vždy horší. Absolutně jsem nemohla pochopit, že to nebolí. S článkem jsem teda počkala ještě do druhých menses, abych si to ověřila - musím se přiznat, že jsem zrovna brala nepravidelně, takže se bolest dostavila, ale nebyla vůbec tak silná, abych si brala prášek, dalo se to vydržet v pohodě. Taky se dost k lepšímu změnil charakter krvácení, ne co do intenzity, ale spíš tak nějak charakteru. A asi se mi "upravil" cyklus. Resp. předtím to bylo 35-40 dnů, teď to přichází přesně po čtyřech týdnech (což mi moc nevyhovuje, ale aspoň vím, kdy co čekat). V ohledu menses tedy 100% plus!
Pak jsem tedy doufala, že mi to pomůže s PMS - bolestí prsou a psychickou labilitou. Prsa bolí stále, psychika, nevim, asi taky spíš ne. 
Ohledně zlepšení kvality kůže - mám pocit, že nejsem tak moc vysušená, nicméně pupínky se objevují pořád. Ale! Zmizelo mi akné na zádech a krupička na dekoltu. Ale mazat si ho na sebe jsem nezkoušela.

Myslím, že se další účinky projeví dlouhodobým užíváním, přírodě to přecejen trvá. Každopádně  jsem moc spokojená!

Užíváte pravidelně některý z rostlinných olejů?

5 komentářů :

  1. Vypadá hodně dobře a ráda bych ho vyzkoušela:)

    OdpovědětVymazat
  2. Po x letech se chystám vysadit HA - ne že bych chtěla těhotnět, to rozhodně ne, ale už jsem o tom ladocos načetla (včetně tvého článku o výhodách a nevýhodách :), tak myslím, že to bude krok správným směrem. Ale docela se bojím toho, co to se mnou udělá, protože co tak na sobě můžu sledovat, vedlejší účinky jsem na sobě po dobu braní HA nepozorovala žádné. Takže ze začátku to možná bude na první pohled spíše změna k horšímu.
    Takže jsem zvědavá a za všechny rady jak se s tím "poprat" bud ráda.
    Jinak s rostliným olejem od Saloos zkušenost mám jen s tím z růže, který jsem teda používala jen na pleť a spokojená jsem byla.
    Těším se na další články. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chválím záměr :) Tak začni brát tenhle pupalkáč, určitě to bude mít vliv. Já jsem teda měla po vysazení rozhozený cyklus chvilku, ale jinak jen pozitivní, až teda na tu pleť, ale z toho se nezbláznim. A teďka jsem procházela jakési výpisky ze školy, prý je skvělé na "detoxikaci" po HA homeopatikum Nux Vomica, tak můžeš zkusit, není to moc drahé :)

      Vymazat
    2. S rozhozeným cyklem počítám, protože než jsem začala brát HA, pravidelnou menstruaci jsem neměla. Ale jsem zas o pár let starší, tak se to snad časem uklidní.
      Za doporučení homeopatika moc děkuji - koukala jsem se na nabídku, ale moc moudrá z toho nejsem. Vůbec ale nerozumím tomu ředění. Já nemám s homeoatiky vůbec žádnou zkušenost, takové pole neorané. :D

      Vymazat
    3. No, já jen tak co jsem pochytila ve škole, ale i naše třídní řikala, že to je většinou metoda pokus omyl, takže zkoušet :) Jinak ředění, 5CH účinkují přímo na dané příznaky, 9CH na celkové příznaky, vyšší ředění působí i na psychiku a jsou mnohem účinnější (15-30-200CH) a musí se shodovat i ty ostatní příznaky, ale o těch už je lepší se radit s homeopatem :)

      Vymazat

Děkuji mockráte za váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...