4. dubna 2014

Nucená "žádný telefon" challenge

Tohle bude takovej hate/regret článek a možná pohled člověka, co bere technologii trochu jinak? Uvidíme. Jak už si bez nějakých věcí nedokážem představit život a jak to předtím bylo lepší! Balila jsem si do Brna a nemohla najít nabíječku. Nic jsem si z toho nedělala, měla jsem tři čárky a doufala jsem, že nabíječka je v Brně. Navíc mám oldschool mobil a ten vydrží minimálně týden bez nabíjení. Každopádně jsem přijela a nabíječka nikde. Vzhledem ke stáří mobilu a tomu, že každej má chytrej telefon jsem si na fb ani nedávala status, jestli někdo nemá na půjčení. Snížila jsem jas displeje a mobil vypnula. Za den jsem ho dvakrát vypnula a zapnula, ještě jsem se o to pokusila večer a najednou - baterie je vybitá
Takže týden v Brně bez mobilu.

Tak tohle je můj mobílek, krásně se na něm píšou smsky a mám tam hru Had, ha!
 Jo, jasně, mohla jsem si někde koupit náhradní nabíječku, jenže to já zas teda radši budu challengovat sama sebe a pak si tady stěžovat na blogu, než abych vynaložila finance na něco takovýho :D. Ještě teda musím zdůraznit, že si s nikým nepíšu, maximálně tak s tetou, u který bydlim, někdy se ségrou a to je víceméně všechno (věci řeším na netu a jsem holt samotář bez kamarádů :D). Volání nesnáším, hrozně se toho bojím a jsem vždy nervozní, takže se tomu vyhýbám jak čert kříži a přemlouvám ségru nebo tetu, aby předstíraly, že jsem já, když je něco potřeba (jo, u 24letý holky asi divný :D). 
První problém, který jsem postřehla byl budík. (Na jednu stranu, můj mobil má tu úžasnou vlastnost, že tak dvakrát do měsíce prostě ráno nezazvoní a naopak několikrát zazvoní v průběhu noci). Vyřešila jsem to tak, že jsem si stáhla na ntb nějakej budík. Jenže jsem musela nechat noťas přes noc zapnutej a přecejen už je trochu zaprášenej, takže celou noc hučel a já z toho trochu haluzila, když jsem se probudila. Ale zase se při tom docela dobře usínalo.  
Druhej problém. Hodiny. Zjistila jsem, že se za den na mobil jakožto na hodiny dívám hrozně často. Hodinky jsem nikdy nenosila ani nevlastnila. Teď jsem musela tak nějak tipovat, když se mi zrovna nechtělo všech kolem vyptávat. Třeba jsem čekala na bus a nevěděla, jak to tak ještě bude dlouho trvat. Vyřešila jsem to tím, že jsem se koukla na účtenku z tesca, kde jsem předtím nakupovala a tipovala, jestli mi cesta na zastávku zabrala minutu nebo dvě :D Další bylo, že jsem si všimla, že dřív bylo (podle mě) všude mnohem víc veřejných hodin. Teď nějaký najít...A to že nejsou na autobusovém nádraží bez čekárny v menším městě, zvláštní. Kažopádně mi to ale dodalo takovej zvláštně volnej pocit, blažená nevědomost :)
Třetí, měly jsme se před kolokviem jít chvilku učit se spolužačkou, ona, že mi ještě napíše, v kolik kde a jestli vůbec. No, musela jsem naléhat, že si to musí rozmyslet hned, že se jinak nedomluvíme. Naštěstí to vzala v pohodě. 

Simpler times...:)
 A teď teoretické problémy. Co kdybych potřebovala nutně zaplatit nájem nebo něco? Nejsem si jistá, jestli jde zadat příkaz z bankomatu. I když na poště by to asi šlo, ale tej práce kolem toho, opsat si číslo účtu, valit na poštu dát písemnej příkaz a tak. Prostě internetový bankovnictví fajn, zabezpečení smskou fajn, ale...:) Taky si pamatuju jen číslo na sestru a možná na expřítele. A to by mi v Brně bylo k prdu, kdyby se něco stalo, kdyby se mi třeba podařilo zabouchnout klíče v bytě (spolubydlící tam tenhle týden nebyli). Musela bych jet do školy na komp na fb se s někym domluvit? :D To by bylo ale dráma :) Totiž..všimli jste si, že je sakra těžký najít telefonní budku?! (A když ji najdete, tak je na kartu nebo máte jen papírový peníze) Anebo nemít mobil před tejdnem, to by bylo. Zapomněla jsem si peněženku s šalinkartou doma. Tak jsem si koupila sms jízdenku a zrovna revizor! (A co to jako má bejt, že když někdo má ve smartphone aplikaci sejf, tak má o korunu levnější jízdenku? To je diskriminace nás vidláků! :D Ale popravdě mě nejvíc naštvalo to hledání pokémonů na google maps, co jde jen na smartphonech!)
Přineslo to ale i výhody, dnes (po půjčení nabíječky od ségry), jsem zjistila že mám asi čtyři zmeškané hovory od člověka, kterého fakt nemám ráda, ale stejně se s ním bavím. Jupí! :D 
Když to shrnu, tak mi nejvíc vadil budík. Nejvíc ze všeho. Když bych si ho koupila, tak asi zvládnu bez mobilu klidně být. Výhoda je v tom, že fakt nemám s kým udržovat telefonní kontakt. Jenže svět to nezvládne bez toho, aniž bych mobil neměla. Třeba jak posílám životopisy a volali by mi, že mě berou. Nebo by se někomu něco stalo nebo ták. To mě štve. A dřív to lidi taky zvládli, proč už my ne? A za chvilku to asi ani nepůjde bez smartphonů. Přemýšlela jsem, že si teda našetřím a pokusím se si tuto ďábelskou technologii opatřit a naučit se s ní (ačkoliv si už přijdu na to moc stará). Ale když to vezmu kolem a kolem.. Internet v mobilu bych si neplatila, žádný tarif se mi nevyplatí (200Kč kredit mi většinou vydrží tak dva měsíce), je mi jasný, že bych byla závislá na těch mobilních hrách (a co z toho, že) a jinak bych ty funkce nevyužila. Jediný, co bych vlastně chtěla je foťák v mobilu. Ale zvládla jsem to doteď, tak to zvládnu i dál (ne, nevadí mi tahat mp3, foťák, notebook a mobil, abych měla všechny funkce co nabízí smartphone :D)...

To je ale smartphone!

Vydrželi byste bez mobilu? Pojďme udělat celonárodní challenge! Bude to retro! 

4 komentáře :

  1. Co se týká mobilních telefonů, jsem taky nezmar a ignorant všech trendů v tomto odvětví.
    Prakticky to mám stejně jako ty. Nejvíc bych též postrádala funkci budíku/hodinek. Na předchozím mobilu jsem milovala hrát Hada, ale v souačsném ho nemám a jiným basic hrám jsem na chuť nepřišla.
    Často mi volá rodina, nebo já volám naopak jim, ale to je spíš takový zvyk, kterým si omlouvám, že je tak často nenavštěvuji.
    Mobil s sebou pokud to není extra nutné (tzn., že nepředpolkládám komplikace) ani nenosím, případně je někde hluboko na dně tašky/batohu, že ho stejně neslyším.
    Horší to mám s pamatovákem na čísla. Znám přesně 2. To své, a pak na pevnou linku do bytu ve kterém jsme bydleli před 15 lety a pravděpodobně už bylo zrušeno ... :D

    Jinak převody a platby jde dělat i přes bankomat, nebo alespoň ČS to tak má. Nevýhodou je, že to chvilku trvá a ta fronta, co se za tebou za tu dobu vytvoří tě má chuť hromadně zabít. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, super, že je na tom někdo stejně :) A číslo na pevnou linku, dobrý :D hej, ale já taky! 2249! :D A je fakt, že se všichni vztekaj, že mobil nezvedám, páč ho neslyšim....
      Dobře my! :D

      Vymazat
  2. Ahoj, úúúplnou náhodou jsem objevila tenhle blog a je super, dobře se čte, je fakt zajímavý a poučný, no spadla mi brada :D. Sem se budu ráda vracet. Nemám sice nikde žádný účet, ale do oblíbených jsem si Tě šoupla asi po pěti přečtených článcích (Myslím, že je to rekord..). Až mě mrzí, že už musím z pelechu. Četla bych a četla... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, to je hrozně milý, děkuju moc, jsem za to ráda!!

      Vymazat

Děkuji mockráte za váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...