31. května 2015

Arrivederci Roma, buonasera Napoli, 3.den

V pondělí jsem ještě měla čas, tak jsem nechala kufr na hostelu a vydala se do čtvrti Trastevere, která je proslulá svojí "původností". Přes ostrůvek Isola Tiberina. Trastevere je fakt nádherný, úžasný se tu ztratit a jen tak bloumat křivolakýma uličkama. Zpátky jsem šla přes Campo di Fiori a pak zas tak nějak ztraceně k hostelu pro kufr a urrrá na Termini na vlak do Neapole

Isola di Tibera

Klasika :)




Světe div se, podařilo se mi nastoupit a dojet bez úhony. Nejdřív sem si myslel, že ty cca 3 km na hostel zvládnu pěšky (obecně jsem si myslela, že v Neapoli budu chodit pěšky vše, ale metro jsem několikrát prostě musela využít..), ale nohy si myslely něco jiného. Nevím, jestli metro mají nějak nově nebo co, ale abyste se dostali na zastávku, musíte zdolat nejmíň troje eskalátory a dlouhé chodby a liduprázdno, vlaky jezdí málo často a připomínalo mi to NY metro z filmů, takový ušmudlaný. Všechny stanice vypadají nově a některé dost funky, spíš jako diskotéka. 



Vylezla jsem z metra na Salvator Rosa a byla celkem vyděšená. Čtvrt vypadala jak ghetto, hluk, zmatek a vůbec jsem neměla potuchy, kde ten hostel sakra je. Všiml si mě nějaký týpek a anglicky mně navigoval. Došla jsem, kam řekl, ale hostel prostě neviděla. A on za mnou doběhl a skoro mě tam dovedl. La Controra hostel je typický hostel pro backpackery, hodně nízká cena, bydlela jsem v destilůžkovém smíšeném pokoji, ale byl hodně prostorný a tak to člověku ani nepřišlo. A taky se mi podařilo ukořistit spodní postel. Na recepci byli velmi milí a taky dali mapu a řekli zajímavá místa, tak jsem se hned vydala na průzkum, ale popravdě...Neapol mě děsila. Žádný turisti, přecpaná, zmatečná, špinavá, tmavá...Italové prohánějící se všude na skůtrech, že někdy tak tak stačíte uskočit. Ani jakoby nemá nějak daný historický centrum, teda má, ale jsou to dvě ulice spojený několika uličkama. A o dva kilometry dál věžáky. Je fakt strašně zvláštní a já se prostě bála. Došla jsem po Via Toledo až dolů k promenádě, prohlídla si Castel all'Uovo a ještě se šla podívat na Molo Beverello, ptze jsem plánovala, že příští den pojedu lodí na Procidu.

Hned za růžkem hostel


A takovéhle jsou v Neapoli všechny ulice




Pak jsem se vydala hledat metro a zase totální ztracenost. Šla jsem ulicí a postávali tam nějací chlápci a: "Ciao bellaaa bellissimaaa..." (to vždy potěší :)) a já byl tak ztracená, že jsem ze sebe vypotila: "Scusi, dov'é metro?" a nervozně ukazovala na mapu...stačilo jít rovně ulicí...uff. Na hostelu jsem si objednala koktejl Aperol Spritz, mňam, a klikala si hry, ptze na pokoji mi teda vůbec nešlo chytit wifi.
Až zpětně jsem si na googlu přečetla, že je Neapol docela nebezpečná zvlášť pro sólo turisty. A já si jezdila metrem s dokladama, kartou a všema penězma. Tkze dobře já :D Ale taky píšou "you love it, you hate it, you love it". Teď jsem ve fázi spíš hate it nebejt hostelu, takže uvidíme příště :) 
Po Římě jsem byla tak uťapkaná, že jsem se ani nevešla do balerínek. A pak spát.

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji mockráte za váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...