29. května 2015

Roma, tu sei bella, 2.den

Další den jsem začla snídaní (v ceně ubytování) v baru Cortinni, capuccino a croissant (na výběr všechny možné druhy), přičemž mi to tu dost připomínalo tu scénu z Jíst, meditovat, milovat - dostat se vůbec k objednávce, když tam na sebe všichni pokřikujou :D (ve většině těhle barů se platí předtím než si obejdnáte), a pak se vydala okouknout všechny známé pamětihodnosti, tkze znovu ke koloseu, imperiální fóra a typickými uličkami k fontáně Trevi. Pražilo slunko a bylo horko, ale co je Římě dobré, že tu mají celkem dost fontánek, ve kterých teče pitná voda (takové kovové, ne ty umělecké). Problém jsou veřejné záchodky, ty jsem objevila jen jedny u Castello Sant'Angelo. Fontana di Trevi se bohužel teď opravuje, takže kdo ví, jestli se sem ještě vrátím, když jsem tam nemohla hodit minci.
Pak jsem došla k Piazza si Spagna se španělskými schody. Na fotce mam spíš turisty než schody, Řím je prostě přecpaný. Další věcí klasickou pro Řím je "pozorovat italy na Piazza Navona", ale tady taky samí turisté. Odtud bloudění k Ponte Sant'Angelo a hradu. Chvilku jsem poseděla v aleji na nábřeží a doštrádovala si to k Bazilice sv. Petra. Zrovna tam probíhala mše, poslouchat ten chorál bylo bájo a možná jsem viděla papeže, těžko říct takhle na dálku. Pak bylo fakt horko a potřebovala jsem čůrat, čiže zpátky na hostel. Na yelpu jsem našla restauraci, kam sem došla na pozdní oběd. Sapori e Delizie - opravdu skvělá pizza, anglicky mluvící a velice přátelská obsluha a rozumné ceny.
Chtěla jsem vidět ještě Villu Borghese - cesta přes Termini, Piazza della Republicca k Ville Medici. Šla jsem kolem nějakého hotelu se zahrádkou a tři holubi tam na stole vyzobávali zbytky, skleničky padaly na zem, no komedie :D. Villa Borghese je prý taková obdoba Central parku v NY a je fakt krásný. Děti tu mají atrakce, můžete si tu pronajmout legrační vozítko, na kterém šlapete jak na kole a řídíte volantem. Taky tu je hezké jezero, kde se dá pronajmout loďka. Zpátky jsem bloudila přes San Carlo Quattro Fontane a dál do hostelu. Byla jsem tak hotová, že jsem ani neměla hlad a rovnou šla spát.

To jejich capuccino..a ty teplý croisanty...ach


Kostel Santa Maria Maggiore


Fórum

A další...

Památník vlasti..vítězství...bo co...

Fontána di Trevi

A jen se tak ztrácet v uličkách...

Piazza di Spagna

Pantheon


Piazza Navona



Ponte Sant'Angelo

Ten racek... :D

Bazilika sv. Petra

 
Vodou poháněné hodiny


Villa Borghese



Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji mockráte za váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...