14. září 2015

Postinor, stojí za to? Aneb ups, stalo se.

Ano, stává se i porodním asistentkám. Které si pak rvou vlasy. Podrobnosti nebudu popisovat, nicméně jsem pěkná -varování-před-expresivním-výrazem- piča! Jak víte, neberu hormonální antikoncepci, kvůli Leidenovi a vlastně taky kvůli tomu, že mi prostě není sympatická. A ani sex tak často nemám, aby se mi to vůbec vyplatilo. (A teď trochu váhám. Tady chci dávat morální poučení a propagovat zdravej rozum atd, ale tohle ode mě prostě vůbec není správný. Prevence, prevence, prevence! Asi lepší žrát prášky...a nebejt piča jako já. Ale zase lepší Postinor než umělé přerušení těhotenství...nebo nechtěné těhotenství.)


No nic, 25 hodin po aktu (který se stal při pravděpodobné ovulaci) jsem tedy razila do lékárny. Postinor se už nějakej čas prodává OTC, čili over the counter, bez receptu. Co jsem si předtím studovala internet, prý se má ukazovat občanka a vyplnit nějakej dotazníček, kolik postinorů jsem už měla, jaký mám cyklus a já nevím co. To se nekonalo a nesla jsem si domů ty dvě úžasně spásné pilulky za 650Kč. Čím dřív se vezme, tím jistější účinek, po 24 hodinách to pak celkem klesá a max do 72 hodin, pak už to nemá cenu (a i při brzkém užití je účinnost "jen" 79%). Ve zkratce pro ty, co nechtějí googlit - zabraňuje uvolnění vajíčka z vaječníku, zabraňuje spermiím oplodnit za pomocí hormonu levonorgestrelu, který se normálně užívá v gestagenové antikoncepci. Tahle antikoncepce se sama o sobě dá použít jako první pomoc po aktu, ale nechce se mi to googlit, ani hledat v učebnici, jen vím, že to zahrnuje sežrání celýho plata nebo co (doma nezkoušejte!). Taky jako pomoc po může být zavedení nitroděložního tělíska, ale to asi taky nebudete praktikovat.
Takže jsem vzala jednu piluli a za 12 hodin další. 
Žádné zvracení, motání hlavy, nevolnosti, krvácení, bolesti podbřišku, únava, nic se nedostavilo. Za cca 14 dní menstruace přišla přesně tak jak měla. Tak jsem si myslela, že mám vyhráno. Před menses mi vždycky hrozně tvrdnou prsy a bolej a je to fakt naprd. A proč o tom mluvim - ptze po těhle menses takové zůstaly. A zůstaly tak ještě asi tři týdny. Po asi 14 dnech od skončení menstruace jsem začala špinit. Silněji, slaběji, celkem asi 8 dní. To mě teda docela zarazilo. Zvlášť když menstruace před tím byla uplně normální. Z čeho se to bere, že. Tak jsem si nechala napsat Agnucaston, který mě před rokem udělal na srovnání cyklu a PMS velice dobře (dá se koupit jako kapky Mastodyn). 

Shrnutí: Když nepočítám špinění, mám 25 dní zpoždění (tkze sem to neměla už sakra dlouho), tři negativní těhotenský testy, o kterých si myslím, že asi teda lžou, začaly mi poněkud víc padat vlasy, přídu si chlupatější (je to možný vůbec?), objevují se mi trochu víc pupínky, asi tak tři týdny po užití Postinoru mě přepadávaly průjmy, i divných náladách, výkyvech hmotnosti a tak globálně divných pocitech ani nemluvě. EDIT 13.10.15 Menses jsem dostala po 67 dnech. Vlasy mi doteď padají brutálně, že to je i vidět. Divný nálady pořád, ale on je vlastně podzim...
Domluvila jsem si tudíž, aby se mi nic takovýho už neopakovalo, zavedení tělíska Gynefix, který je úplně bez hormonů a vhodný pro ženy, co ještě nerodily. Akorát že se zavádí při menses. A co mi říkal pan docent, tak Postinor je schopnej rozhodit cyklus na x měsíců. Tkze dobře já. 
Co jsem tímhle elaborátem chtěla říct? Postinor je hnus, fakt hnusnej zásah do těla. Hlavní je prevence. 



3 komentáře :

  1. :D Uplně jsi mi připomněla incident, co se mi stal s přítelem :D. Stala se nám menší nehoda (jsme spolu 4 roky a stala se nám jen tato jedna jediná) a můj první pocit: "Do prdele!" :D A ještě jsem zrovna měla ovulaci a antinu neberu. Faaaajn. Tak jo, začala jsem rychle dělat dřepy, aby toho ze mě co nejvíc odešlo, potom jsem běžela celou cestu pěšky až do města, aby se toho ze mě dostalo co nejvíc, celá vystresá jsem si koupila postinor a doufala, že zabere. Zabral perfektně a žádné problémy jsem z toho naštěstí neměla, akorát natažené svaly na nohách a na řiti, jak jsem utíkala pěšky dolů do města :D. Nechci to už zažít, od té doby dáváme mnohem větší pozor :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš ale ještě dobrý! A vtipný! :)) Ale nevim, jestli by tomu dřepy pomohly :D Mě to teda dost těžce odnesl cyklus a brutááálně mi padaj vlasy..tkze...achjo

      Vymazat
  2. Já mám taky špatnou zkušenost. I když dodnes nevím, jestli za to mohl postinor, který jsem před dvěma roky použila, protože jsem měla i velké stresy tenkrát. No zkrátka po půl roce mi brutálně padaly vlasy, dnes je to už dva roky a mam tak 50 % původních vlasů, mam z toho depky,bojuju jak můžu, zvažuji transplantaci, mam pocit, že mé mladí skončilo a t je mi 24. V létě mě trápilo strasne akne na bradě a krku a začlo mi růst ochlupení v místech, kde nikdy nebylo, doktorka tvrdila, že hormonální testy jsou v normě, ale myslím si, že v tom musel sehrát nějakou roli postinor, nebo v kombinaci se stresem je to tragédie.

    OdpovědětVymazat

Děkuji mockráte za váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...