Dnes bych se s vámi chtěla podělit o jednu věc, co nám říkala přednášející na hodině Managementu zdravotnictví. A myslím, že je zajímavá, užitečná a mnoho lidí o ní neví, což je škoda.
Je to právo na bezplatný výpis z osobního účtu pojištěnce u vaší zdravotní pojišťovny. U některých pojišťoven to jde online a všechno hezky vidíte měsíc po měsíci, u některých si musíte zažádat, přičemž nyní byste obdrželi výpis za rok 2012, 2013 bude možné až někdy v březnu nebo dubnu. Já mám OZP, takže jsem si jen požádala přes web o přístup do OZP online, přišly mi doporučeně údaje a pak jsem si vlezla do Vitakarty a vše tam bylo.
Dozvíte se, kolik měsíčně dostává váš obvodní praktik, gynekolog nebo stomatolog jenom za to, že u něj jste registrováni (kapitační poplatek), dozvíte se, kolik stojí odběr krve, kolik jednotlivé testy, kolik preventivka, vrtání zubů, léky, kolik stála za rok celá péče o vás (průměrně v ČR to na osobu vyjde na 23 tisíc). A taky se dozvíte, zda si na vás váš lékař nenaúčtoval pojišťovně něco, co neudělal. Já jsem kupříkladu zjistila, že v tomto roce pokaždé, když mi byl vrtán zub, tak si k tomu lékař napsal injekční anestezii - a já byla tak pyšná na to, že jsem to pokaždé vydržela! Naprosto přesně si pamatuju, že jsem žádnou neměla! Takže to asi co nejdřív sdělím pojišťovně. Nechci být práskač, dohromady to hodí 240Kč, jenže si představte, že jeden takový výkon ke každému a obvoďák má většinou 1000-1500 pacientů...tzn. 1000x80Kč = krásná dovolená třeba...
Nabízí se otázka, proč třeba pojišťovny samy od sebe neposílají všem pojištěncům výpisy, lidi by to projeli a nahlásili, co jim nebylo provedeno a pojišťovna by ušetřila. To nějak nechápu. Asi pojišťovny rády platí za zbytečné věci. Já nechci být práskač nebo tak, ale myslím, že by si to každý měl kontrolovat a hlásit. Přijde mi to správné.
Aktualizace 14.4.2014: Zase mi to naúčtovali! Tak jsem to teda přímo ve Vitakartě reklamovala - že mi péče nebyla poskytnuta. Pak mi napsali z OZP, že přijali moji reklamaci a že ta anestezie bude předložena lékaři k úhradě a že mi děkují za kontrolu účtu. No fajn. Jenže o týden později pak volali od zubaře mamce, že se mi nemůžou dovolat, že se chtěj jen na něco zeptat, že se mám ozvat. No. Už týden sbírám odvahu se ozvat. Nevím, co bych jim řekla. Je to děs, když uděláte něco v podstatě správnýho, ale pak jste za největšího debila. Co mám dělat?
Aktualizace 14.4.2014: Zase mi to naúčtovali! Tak jsem to teda přímo ve Vitakartě reklamovala - že mi péče nebyla poskytnuta. Pak mi napsali z OZP, že přijali moji reklamaci a že ta anestezie bude předložena lékaři k úhradě a že mi děkují za kontrolu účtu. No fajn. Jenže o týden později pak volali od zubaře mamce, že se mi nemůžou dovolat, že se chtěj jen na něco zeptat, že se mám ozvat. No. Už týden sbírám odvahu se ozvat. Nevím, co bych jim řekla. Je to děs, když uděláte něco v podstatě správnýho, ale pak jste za největšího debila. Co mám dělat?
Aktualizace: Byli na mě zlí.
Věděli jste o této možnosti? Kontrolujete své účty pojištěnce?
Komentáře
Okomentovat
Děkuji mockráte za váš komentář!