Přeskočit na hlavní obsah

Jsem porodní asistentka!

Ano, už jsem porodní asistentka Bc. Gertruda Mimózová :) :D Státnice byly fajn, vytáhla jsem si otázky, které jsem si vypracovávala a tak jsem si vybavila, co kde a jak bylo napsáno (to je pro mě vždy důležitý, proto se nerada učím z kompu, to pak moc nefunguje) - Diabetes mellitus v těhotenství, neurologická onemocnění v těhotenství, diferenciální diagnostika křečových stavů za porodu. No, prý jsem mluvila tak, že mi do toho nemohli skočit a vyptávat se, neurologická onemocnění ani nechtěli a diagnostiku jen stručně. V pediatrii Transport novorozence a Onkologická problematika u dětí. Transport jsem uměla perfektně, hrozně mi v paměti uvízla věta: "Pro dítě rychle, s ním už pomaleji." :D, onko mohl být problém, ale naštěstí stačilo říct jen nádory mozku a nazdar :) No a behaviorální vědy, ty byly sranda. Docela dobrá otázka na vaření z vody (učení na toto byl totiž boj s větrnými mlýny, díky bohu, že jsem si netáhla filosofickou antropologii :D) - Dětský věk a dospívání z klinicko-psychologického hlediska. Nějak jsem se zamotala v tom, kdy může jít dítě do školy, chtěla vědět odklady a kdy může jít dřív a tak a já se zasekla. A zdálo se mi, že ta zkoušející má takový zlý podtón. No.. Tak jsem začala brečet a nemohla se uklidnit, jen se mi podařilo říct, že se omlouvám. Oni hned, jestli mi je špatně, podávali mi vodu, kapesníček.. Trapas, ale nějak mi prostě povolily nervy. Ale zvládla jsem to dovykládat. 
Obhajoby jsem se hodně bála. Když jsem si jí zkoušela doma, tak jsem měla trému sama před sebou. Já jsem totiž asi typ, který si tyhle věci nemůže připravovat předem :D Tam jsem najednou říkala úplně jiný věci, ale přesně, výstižně, prostě tak, jak to má být! Když jsem skončila, tak moje vedoucí vyzdvihla, že mám ty obsahy doma, naše třídní zase, že to použije při výuce a staniční z porodního sálu mi zatleskala. Pan docent se akorát zeptal, jestli mám zálibu v dějepisu, tak jsem mu odpověděla, že jsem z dějepisu měla vždycky čtyřky, ale ty časopisy mě prostě hrozně zajímaly :D Odnesla jsem si tři krásná Áčka. Nemít dvě Fka, tak mám i červenej diplom :(


No a tenhle den byl zatím asi tak poslední hezkej, kterej jsem zažila. Čekala jsem příval štěstí, ale nic. Mě škola fakt baví a teď jsem ztratila jedinou věc, na kterou jsem se mohla upnout. Teď jsem bez cíle, bez práce, bez peněz, bez přítele a bez kamarádů :( 

No ale na veselejší notu, co se mi to vlastně dostává za odpovědi, když řeknu: "Jsem porodní asistentka?"

  • A co si myslíš o porodech doma?
  • Jéé sestřička! (V horším případě: Co to je?)
  • Takže chodíš na zdrávku?
  • Já chci epidurál!
  • Já chci císaře! Zařídíš mi císaře?! Můžu si ho zaplatit?!
  • A fakt porod bolí?
  • To jako rodíš děti?
A taky konečně si konečně vyřídim dluh, kterej v sobě dusím už od Vánoc. Můj strýc vím-všechno-na-světě-a-jen-já-mám-pravdu o Vánocích tvrdil, že o pohlaví dítěte rozhoduje vajíčko i spermie. Přitom o tom rozhoduje jen spermie. Ale to ne! Já přece nemám pravdu, i když mám maturitu z biologie. A na argument, že se pohybuju ve zdravotnictví a jsem porodní asistentka, mi odpověděl, že ještě nejsem. Takže strejdo: "In your face!"

Komentáře

  1. Taktéž gratuluji, jsi šikovná. A neboj, nové cíle a výzvy se objeví co nevidět. Tak už je to zkrátka v životě zařízený. Navíc tím, že jsi teď bez velkých závazků, tak si můžeš dovolit dělat co tě napadne. Což je rozhodně osvobozující a určitě toho využij, protože pravděpodobnost, že se to bude ještě někdy opakovat (v takové míře) je příliš malá.
    Takže si ten čistý štít a nový start pořádně užij.
    (A nezapomeň řádně oslavit konec té předchozí etapy - zasloužíš si to).

    Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mít víc peněz, tak to bude rozhodně osvobozující :D Doufám no...to je tak jediný, co se teď dá dělat (když nepočítám telefonování a návštěvy porodnic :))
      Slavení..pocit štěstí zatím nenaběhl, spíš to bude pití na žal :D Ale díky - taky za tu tvoji podporu během tohohle posledního ročníku :) Taky pak budu držet palce :)

      Vymazat
  2. gratulace největší :-)a neboj, BUDE LÍP !

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to vám upřímně gratuluji. Já jsem zase virtuální asistentka. Udělala jsem si pořádek v práci a v životě, dala výpověď a začala podnikat. Začíná mi tím zcela nová etapa života, ale strašně se na ní těším. Je to samozřejmě sice hodně zodpovědnosti, ale s tou jsem nikdy snad problém neměla. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji mockráte za váš komentář!

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak klasifikovat císařské řezy a analyzovat jejich četnost - ROBSON

  Připomeňme, že dle WHO by podíl císařských řezů neměl nikde přesahovat 10-15% . V posledních desetiletích se jejich počet ovšem progresivně zvyšuje, ačkoliv všechny faktory, které se podílejí na tomto fenoménu, nejsou ještě zcela známé. Narůst císařských řezů (SC) je problémem veřejného zdraví a také zdrojem mnohých polemik ohledně rizik pro zdraví a výdajů spojených s tímto nárůstem. Pro porozumění faktorům, které určují tento fenomén a naplánování efektivních opatření pro snížení či zvýšení SC, kde je vhodné, je nezbytné mít nástroje schopné monitorovat a porovnávat podíl císařských řezů v daném zdravotnickém zařízení v průběhu času a mezi různými zdravotnickými zařízeními navzájem. Tradičně se monitoruje percentuální podíl SC na všech porodech na úrovni jednoho zařízení. Tímto způsobem získaná data jsou ovšem velmi variabilní a složité na interpretaci, poněvadž mezi zařízeními se liší úroveň péče (perinatologické centrum vs okresní porodnice), charakteristika rodiček( nízko

Masáž hráze v těhotenství

Až 85% žen při prvním porodu utrpí nějaký typ poranění, přičemž toto poranění má mnohdy dlouhodobé následky, zvlášť pokud se jednalo o poranění třetího nebo čtvrtého stupně (nastává cca v 0,5-10%) anebo epiziotomii (jejíž rutinní používání není již dlouhou dobu doporučováno!) Rizikové faktory pro poranění jsou: abnormální polohy plodu, operační vag.porod, překotný porod, makrosomie plodu, obezita matky, nulipara, pokročilý věk matky  Poranění třetího a čtvrtého stupně je spojeno s rozestupem rány, močovou inkontinencí, dyspareunií, anální inkontinencí, fistulemi, prolapsem pánevních orgánů.  A ani nemusíme zmiňovat psychické trauma. Mnoho žen ze strachu z poranění žádá císařský řez (ačkoliv bolest přetrvávající více než jeden rok je častější u žen po SC než po vaginálním porodu - 22% vs 8%). (4) Masáž hráze zvyšuje relaxaci svalů a prokrvení hráze , napomáhá rozšíření tkání a zvýšení jejich elastičnosti, ženy se naučí uvolnit se při pocitu pálení či bolesti hráze, což je důležité při p

Co víme o nástřihu hráze - epiziotomii?

Epiziotomie byla popsána už v roce 1742 a v roce 1921 doporučována u všech porodů nulipar jako prevence porodního poranění . Léta se věřilo, že snižuje riziko závažných poranění a poruch pánevního dna a že její sutura je snadnější. Nicméně v druhé půlce 20.století začalo pomalu vyplouvat na povrch, že asi nebude tak "zázračná", jak jsme si mysleli, a že důkazy, které máme k dispozici, nejsou dostatečně silné.  Epiziotomie - nastřižení pochvy a perinea slouží k zvětšení průměru východu pánevního a usnadnění vypuzení plodu. Jedná se/jednalo se o nejčastější chirurgický zásah na světě vůbec. Četnost se u jednotlivých států pohybuje od 9% do 100%. Krátkodobé efekty epiziotomie: možné rozšíření na poranění 3. nebo 4. stupně (převážně u mediální epiziotomie!!! 11% riziko vs 2% u mediolat.), krvácení a větší krevní ztráta, edém a infekce, poranění konečníku a svěračů, poranění uretry a močového měchýře, hematom, bolest, rozestup jizvy (1) Dlouhodobé efekty: chronická infekce, ano