Přeskočit na hlavní obsah

A přijde totální změna života

Ano ano, konečně jsem našla práci! Je to zvláštní, když se kouknu zpětně, jak to všechno do sebe nakonec zapadlo. Pozitivní myšlení, představování si, co bych tak chtěla..to, že nikde jinde neměli místo a že jsem vždycky tajně stejně chtěla do Prahy a pak nabídka z novorozeneckého, která mě vyprovokovala k tomu, že musím napsat do všech porodnic v Praze. Protože skončit na novorozencích? To radši rovnat zboží v Tescu. A hned obratem přišla nabídka na pozici porodní asistentky na rizikovém těhotenství. Byla jsem se tam podívat, vypadá to fajnově, všichni na mě byli hrozně milí, takže se těším. Nebudu přímo jmenovat a taky už nebudu pravděpodobně moc psát přímo o té práci, protože todle je už prostě vážný a nemůžu si moc pouštět pusu na špacír. 


No každopádně to bude obrovský skok. Jsem z pětitisícového města a sice jo, pět let jsem žila v Brně, ale ruku na srdce, to je jako kdyby se vzalo to moje rodné město a xkrát se zvětšilo a do středu se prsklo pár nákupních center, fastfoodů a tak :D Ne, si dělám srandu, Brno mám ráda. Ale Praha, to bude něco. Totální změna v životě, totální skok do neznáma. Jsem zvědavá, jak to zvládnu. A konečně se mi splnily všechny přání...mít práci a odstěhovat se kvůli ní pryč, aby se všechno vyřešilo. Ale teď mi přijde, že všechno bude takový...unfinished...a co já bože v tý Praze budu dělat, když zrovna nebudu pracovat? No, jedna éra končí, druhá začíná :) 

Komentáře

  1. Gratuluji k získání práce, tato oblast musi byt zajimava :) Preji také bezproblemové stehovani a rychlou aklimatizaci :) Nejsme vsichni tak namysleni, jak se o nas rika... jen se tolik nezname :-) :-(

    Mej se hezky,
    Skills of art

    OdpovědětVymazat
  2. Gratuluji k získání práce, také jsem si zažila skok z malého města do velkoměsta do Prahy kvůli práci - před 2 a půl lety a bylo to opravdu hodně těžké. Teď jsem si našla novou práci a jsem hrozně ráda, že ji mám. Tak hodně štěstí :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Gratulace veliká :) Praha je super, jen se nenech zmást tím začátkem, protože tu budeš na podzim a v zimě, a to je tu dost ošklivo (ale aspoň objevíš čajovny a kavárny). A možná to ani nebude zas taková změna, jak si myslíš, mě třeba bylo fakt hrozný smutno, ale to se časem poddá. Výhoda Prahy je, že tu můžeš dělat právě úplně cokoliv... a kdybys fakt nevěděla, co dělat, tak se klidně ozvi ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji mockráte za váš komentář!

Populární příspěvky z tohoto blogu

Masáž hráze v těhotenství

Až 85% žen při prvním porodu utrpí nějaký typ poranění, přičemž toto poranění má mnohdy dlouhodobé následky, zvlášť pokud se jednalo o poranění třetího nebo čtvrtého stupně (nastává cca v 0,5-10%) anebo epiziotomii (jejíž rutinní používání není již dlouhou dobu doporučováno!) Rizikové faktory pro poranění jsou: abnormální polohy plodu, operační vag.porod, překotný porod, makrosomie plodu, obezita matky, nulipara, pokročilý věk matky  Poranění třetího a čtvrtého stupně je spojeno s rozestupem rány, močovou inkontinencí, dyspareunií, anální inkontinencí, fistulemi, prolapsem pánevních orgánů.  A ani nemusíme zmiňovat psychické trauma. Mnoho žen ze strachu z poranění žádá císařský řez (ačkoliv bolest přetrvávající více než jeden rok je častější u žen po SC než po vaginálním porodu - 22% vs 8%). (4) Masáž hráze zvyšuje relaxaci svalů a prokrvení hráze , napomáhá rozšíření tkání a zvýšení jejich elastičnosti, ženy se naučí uvolnit se při pocitu pálení či bolesti hráze, což je důležité při p

Kristellerova exprese - záchranný manévr?

"My vám trošku pomůžeme s tlačením" . Kolik žen tuhle větu při porodu slyšelo a kolik odešlo s modřinami na břichu.. Kristellerova exprese je postup "non lege artis" , takže byla nahrazena "přidržením děložního fundu" , který je uváděn v Doporučeních k pomoci rodičce při tlačení ve 2. době porodní od ČGPS. Hranice mezi těmito dvěmy pojmy je ovšem velmi tenká.  Kristellerova exprese spočívá v aplikaci manuálního tlaku na děložní fundus během kontrakce ve směru porodního kanálu s cílem zkrátit trvání druhé doby porodní . Tento tlak může být také aplikován za pomocí nafukovacích pásů. Nicméně neexistuje jednotná definice a standardizace tohoto manévru - aplikovaná síla je obtížné kontrolovatelná , také v souvislosti s pozicí plodu, objemu plodové vody, struktuře porodního kanálu, umístění ruky na břicho matky, jeho obvodem.  Manévr by měl být prováděn pouze když je hlava na pánevního dna. Neměl by být opakován více než 3-4x.  Popsané indikace jsou: distres

Intermitentní poslech ozev plodu

O intermitentním poslechu ozev toho bylo napsáno hodně, ale vzhledem k tomu, že se výsledky, které byly shledány, neodráží v české literatuře, praxi a doporučených postupech, je asi potřeba to stále opakovat. Docela bych polemizovala s Metodickým doporučením MZ ČR...využití porodních asistentek při vedení porodu ...centra porodní asistence (u fyziologického porodu/nízkorizikové ženy). Následující text se bude vztahovat na péči o nízkorizikovou ženu, u které riziko zůstává nízké po celý průběh porodu. Při výskytu komplikací, anomálií při intermitentní auskultaci nebo u jinak rizikové ženy je samozřejmé použití kontinuálního CTG.    Metodické pokyny nám říkají: „Součástí objektivního vyšetření (při příjmu na porodní sál) je ... vstupní CTG“ Není jisté, zda CTG při příjmu přináší výhody. NICE (1)  - Rutinní CTG při příjmu bylo spojeno s nárůstem SC a žádným zlepšením perinatálních výsledků, tyto důkazy ovšem nejsou dostatečně silné. FIGO (2) - CTG při příjmu zvyšuje pravděpodobnost